Asi základem mé inspirace pro tvorbu imaginárního světa, jeho historie a záhad pramení z obdivu Pána prstenů a autora J.R.R.Tolkiena. Dále mě hodně ovlivnila Narnie a další fantasy a scifi. Z té české školy poslední dobou Miroslav Žamboch. Nevyhýbám se ani inspirace z počítačových her a filmů.
Ale rozhodně bych si nepletl inspiraci s napodobováním a opisováním od slavných autorů. Poslední dobou přímo nesnáším všechny ty knížky a filmy o trpaslících, elfech, skřetech a zcela profláknutých dracích (které částečně toleruji jenom ve Hře o trůny), které tolik desetiletí těží z aury Pána prstenů. Nehledě na nespočet (většinou hodně špatných) mladých autorů na internetu, kteří se to snaží napodobit a stát se ve 12 letech druhým Lewisem.
Proto jsem se rozhodl, že ani jedno z tohoto nikdy nepoužiji ve svém fantasy světě a povídkách. Žádný hloupý trpaslík, krásný elf, navždy opilý ork nebo plameny prskající drak. Hned v závěsu za tímto vytěženým materiálem fantasy žánru se táhnou všichni upíři, vlkodlaci a zombíci (které mám z této skupinky asi nejraději).
Prostě je to neoriginální a každý, kdo tohle čte a zrovna píše fantasy s tímto "materiálem", rovnou povídám: okamžitě zavřete word, odstupte od pc a raději běžte na pivo. Nemá to význam a jenom plýtváte svým časem a tvůrčím talentem. Je lepší se zamyslet a zkusit vymyslet něco "vlastního", což je taky něco extrémě složitého a každý hloupý hnidopich vám řekne, že tahle myšlenka byla tam a tam, tohle se stalo v třicet let staré knížce a to vymyslel jiný autor právě včera u šálku kávy. Být originální je složité a nevděčné, ale musí se to aspoň zkusit a snažit se nabídnout čtenáři něco jiného.
Na druhé straně se mi líbí fantasy s prvky scifi. V mém vymyšleném světě se pojí magie a technologie, cestování mezi planetami, nahoru a dolů skrze dimenzemi, užívání chladných, ale i palných zbraní a tvorba funkčního systému magie, kde "volná energie" připomíná radiaci z našeho reálného světa.
Psaní je skvělý koníček, ale má plno temných a osamělých míst, které se ukrývají v hlavě autora.